Ar verta remontuoti elektromobilį? • GELDA.LT

Ar verta remontuoti elektromobilį?

Ar verta remontuoti elektromobilį?

Elektromobiliai Lietuvoje kasmet populiarėja, tačiau kartu daugėja ir senesnių, jau iš garantijos išėjusių modelių. Natūraliai kyla klausimas – ar verta remontuoti seną elektromobilį, ar geriau jį parduoti ir įsigyti naujesnį?

Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausius faktorius, kurie padės priimti sprendimą.

Baterija – brangiausia elektromobilio dalis

Senstant elektromobiliui, labiausiai nuvertėja jo baterija, kuri sudaro apytiklsiai 40% automobilio vertės. Po 8–10 metų intensyvaus naudojimo ji gali prarasti 20–40 % talpos.

Naujos baterijos kaina gali siekti nuo 5000 iki 15000€, priklausomai nuo modelio. Perrinkta arba naudota baterija kainuoja 3000-8000€.

Kai kuriais atvejais gamintojai siūlo dalinį elementų pakeitimą, kuris kainuoja pigiau, bet vis tiek sudaro ženklią sumą.

Jeigu jūsų elektromobilio vertė rinkoje yra, pavyzdžiui, 7 000 €, o nauja baterija kainuoja 8 000 €, remontas dažnai ekonomiškai nebepasiteisina.

Elektronikos ir variklio remontas

Skirtingai nei vidaus degimo varikliai, elektromobiliai turi mažiau mechaninių detalių, todėl mechaniniai gedimai retesni. Tačiau:

  • Valdymo elektronikos gedimai gali būti brangūs, nes reikalinga specializuota diagnostika.
  • Elektros varikliai yra patikimi, bet inverterių ir pavarų reduktorių gedimai gali kainuoti 1000–4000 €.
  • Naudotų dalių pasirinkimas Lietuvoje dar ribotas.
  • Remontuoti tokias sistemas verta tik tuomet, jei automobilio rinkos vertė dar pakankamai didelė.

Draudimo ir saugumo aspektai

Senesni elektromobiliai dažnai turi ribotas saugumo technologijas, netenka programinės įrangos atnaujinimų, o jų draudimo kaina kartais gali augti dėl brangių kėbulo ir elektronikos detalių.

Kada geriau parduoti?

Jeigu:

  • Baterija praradusi daugiau nei 30 % talpos;
  • Remonto sąmata viršija pusę automobilio vertės;
  • Nėra garantijos, kad po remonto automobilis bus patikimas ilgam laikui – dažniausiai ekonomiškiau automobilį parduoti.

Kada geriau parduoti?

Jei baterija dar geros būklės, o gedimas – smulkus.

Jei pavyksta rasti naudotų arba perrinktų dalių.Jei automobilį naudojate trumpoms kelionėms mieste, kur net sumažėjusi rida nėra problema.

Remontuoti seną elektromobilį verta tik tada, kai remonto kaina proporcinga jo vertei ir likusiam tarnavimo laikui.
Jei remontas viršija automobilio rinkos vertę, dažniausiai labiau apsimoka jį parduoti ir įsigyti naujesnį modelį.


Norite parduoti sugedusį elektromobilį?

Mes superkame visų markių sugedusius elektromobilius, visureigius, mikroautobusus ir kitas elektrines transporto priemones visoje Lietuvoje.

Pasiūlykite automobilį dabar







    Susisiekite

    Dirbame

    Visoje Lietuvoje
    24/7 be poilsio dienų

    El.paštas

    info@gelda.lt